Cre8tek realiserer universel Nilfisk-lynoplader

02.07.18

Cre8tek står bag udvikling og produktion af et nyt produkt-tilbehør i Nilfisk’s portefølje af professionelt udstyr til rengøring. Det er en lynoplader til batterier i rengørings-maskiner, der kan tilkøbes eksisterende batteridrevne rengøringsmaskiner eller medgår som udstyr og sælges sammen med nye produkter.

Dermed er et årelangt samarbejde mellem Nilfisk og Cre8tek rykket et niveau op. Det er første gang, Cre8tek har haft det fulde ansvar for realisering af projektet fra idéfase til levering.

Tidligere har Cre8tek indgået som konsulent på mekanik-udvikling og prototypefremstilling på adskillige af Nilfisks produkter. Lynopladeren er det første Nilfisk-projekt, hvor Cre8tek har forestået både udvikling og produktion.

”Hos Cre8tek er vi stolte over, at en multinational virksomhed som Nilfisk har vist os den tillid at udvikle og producere dette nye tilbehør. Vi ser det som et synligt bevis på, at Cre8teks forretningsmodel på en unik måde forener høj kvalitet i udvikling og produktion med konkurrencedygtige omkostninger”, siger CEO Poul Dørup Olesen, Cre8tek.

Hos Nilfisk er man meget tilfreds med samarbejdet med Cre8tek.

”Cre8tek har en rigtig god forståelse af kvalitet. Det handler ikke bare om at få tingene i en container og sendt afsted til kunden. De tager problemerne i opløbet og er gode til at melde tilbage.” siger projektleder Peter Løber, Nilfisk.

Lynopladeren består af mere end 150 komponenter, og projektet har taget næsten to år fra idéfase til færdigt produkt. Den største udfordring for Cre8teks ingeniører var at holde varmeudviklingen nede på et sikkerhedsmæssigt acceptabelt niveau og sikre den hurtige opladning, som kræves for at få succes med lynopladeren hos brugerne af Nilfisk’s produkter.

Desuden har det været kompliceret og tidskrævende at gennemføre de nødvendige tests og opnå godkendelser på internationalt niveau, først og fremmest fra det anerkendte canadiske testinstitut CSA. Med de internationale godkendelser har Nilfisk nu mulighed for at markedsføre lynopladeren på alle sine markeder i mere end 100 lande.

Produktionen af lynopladeren foregår i Cre8teks udviklings- og produktionscenter i Shenzhen i det sydøstlige hjørne af Kina tæt på Hongkong.

Foto1 Poul Dørup Olesen CEO Cre8tek

Poul Dørup Olesen, medejer og adm. direktør, Cre8tek Denmark Aps

Foto2 Rune og peter med Nilfisk Hurtig Lader

Rune Lundsted Jensen (projektleder fra Cre8tek) og Peter Løber (projektleder fra Nilfisk) viser Nilfisks nye lynoplader frem.

nilfisk fastcharger

Nilfisks nye lynoplader ”Hurtig oplader LI 500W”

Cre8tek realiserer universel Nilfisk-lynoplader

nyhedsbrev  Modtag de seneste nyheder

nyhedsbrev

Modtag de seneste nyheder

Referencer

Ergonomic Solutions - Per Bjerring

”Både på det faglige og på det sproglige plan fungerer samarbejdet med Cre8tek i Hjørring fortrinligt, og det giver os en god indgang til de fordele, der ligger i produktion i Kina”

Peter Løber, Senior Project Manager, Nilfisk A/S

Cre8tek forstår sig bedre på kvalitet end andre kinesiske leverandører. Det handler ikke bare om at få produkterne i en container og sendt afsted til kunden.

Polaris Electronics A/S - Ib Nielsen

… Vi har fra første møde med Cre8tek haft en god konstruktiv dialog fra idé til produktion. Med 3D tegninger har vi kunnet vende og dreje produktet og se, at mekanikdelene passer sammen med vores elektronik...

Scenar - Ulrich Burr

”…Jeg var selvfølgelig spændt på at se om den lovede kvalitet levede op til mine forventninger. Da de første parter ankom var jeg sikker på, at jeg havde truffet den rette beslutning… Til fremtidige udviklingsprojekter foretrækker jeg Cre8tek."

Roblon - Søren Tjønneland

”Vi får prototyper leveret fra Cre8tek – færdigsamlet med elektronik og mekanik, og med de rigtige materialer og overflader. Det sparer Roblon for tid og ressourcer, da prototyperne kan bruges direkte i vores godkendelsestests og i vores tidlige markedsføring.”

Nilfisk Advance - Palle Sørensen

Som projektleder hos Nilfisk Advance A/S bruger jeg Cre8tek til levering af mekaniske prototypeemner.

Nilfisk Advance - Christian Thorup Kjærgaard

Som teknisk projektleder hos Nilfisk Advance har jeg benyttet mig af Cre8tek’s ydelser inden for mekanikudvikling og prototypefremstilling på bla. vores VU500 projekt, som blev kørt som et globalt multisite projekt.

Ergonomic Solutions - Benny Burmeister

"Vi oplever en høj grad af tryghed og effektivitet i værktøjsleverancerne fra Cre8tek..."

"... Det skyldes blandt andet at værktøjer til både stansning, plastsprøjte- og tryk-støbning kan fremstilles gennem samme leverandør, og at Cre8teks ingeniører kan være hos deres kinesiske værktøjsproducenter inden for en time.”

Nilfisk Advance - Henrik Thomsen

Under udviklingen af vores ML500 produkt serie, havde jeg to af Cre8tek’s kinesiske mekanikingeniører med på mit hold.

Cre8tek’s indsats på projektet var upåklagelig – og deres ingeniører indgik i projektteamet på lige fod med vore egne 2 mekanikingeniører, og de havde et rigtigt godt kendskab til det vestlige ”mindset” omkring produktudvikling.