Cre8tek samler sine aktiviteter i Kina

25.05.18

Showroom indviet som sidste etape af nyt domicil i Shenzhen

Cre8teks nye domicil i Kina er klar. Sidste etape var et showroom, som er taget i brug i denne måned.

Dermed har Cre8tek samlet udvikling, administration og produktion. Hidtil har aktiviteterne været spredt på flere lokationer. Nu er virksomhedens 120 kinesiske medarbejdere samlet på cirka 7000 kvm og kan udnytte synenergi-effekten i den tættere kontakt samt den optimerede interne logistik. Samtidig har Cre8tek fået et samlet og præsentabelt ansigt udadtil.

Shenzhen ligger i det sydøstlige hjørne af Kina tæt på Hongkong og er et af Kinas boomende økonomiske centre.

Hos Cre8tek i Shenzhen arbejder cirka 80 medarbejdere med produktion i metal og plast, mens der er 40 medarbejdere i udvikling og administration, heraf 33 ingeniører.

Virksomheden har i de seneste år haft et voldsomt stigende aktivitetsniveau. Samlingen af aktiviteterne i Kina i det nye domicil skal ses som en nødvendig tilpasning af organisationen til den fortsatte vækst.

Cre8tek udvikler og producerer produkter i Kina for danske virksomheder – med fokus på belysnings- og elektronikprodukter. Kontakten mellem de danske virksomheder og udvikling- og produktionsfaciliteterne i Shenzhen varetages af de danske kontorer i Hjørring og Hørsholm. Virksomheden blev stiftet i 2011 af Yilin Pei og Poul Dørup Olesen, der fortsat leder Cre8tek fra henholdsvis Shenzhen og Hjørring.

IMG 8553 1
I Cre8tek’s nye showroom viser Yilin Pei et elektronisk fysioterapi apparat, som produceres for den tyske kunde Scenar.

IMG 8568
Yilin Pei i indgangen til Cre8teks showroom, hvor han står ved Nilfisks nyligt lancerede lynlader til proffesionelle rengøringsapparater.

IMG 0810
2 af Cre8tek’s i alt 6 montage linjer er udstyret med klimaanlæg, til opgaver hvor det er krævet.

IMG 0782
Oliver, Fred og Pei i Cre8eks R&D office, hvor sparring med produktionen er blevet lettere efter sammenlægningen.

IMG 8634
I receptionen på Cre8teks nye fabrik ses fra venstre Eric, Jet, Pei, Frank, Davey og York. De brugte før lang tid i traffikken på at kører frem og tilbage mellem Cre8eks faciliteter. Nu er R&D, assembly og kvalitetskontrol under samme tag.

Billeder er tilgængelig som RAW format og kan rekvireres ved at kontakte Rune Lundsted Jensen, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. / +45 60244639 Poul Dørup Olesen, stifter og medejer af Cre8tek er til rådighed for yderligere interview, udtalelser, citater o.l. og kan kontaktes på mobil +45 22109793 / email Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Cre8tek samler sine aktiviteter i Kina

nyhedsbrev  Modtag de seneste nyheder

nyhedsbrev

Modtag de seneste nyheder

Referencer

Scenar - Ulrich Burr

”…Jeg var selvfølgelig spændt på at se om den lovede kvalitet levede op til mine forventninger. Da de første parter ankom var jeg sikker på, at jeg havde truffet den rette beslutning… Til fremtidige udviklingsprojekter foretrækker jeg Cre8tek."

Roblon - Søren Tjønneland

”Vi får prototyper leveret fra Cre8tek – færdigsamlet med elektronik og mekanik, og med de rigtige materialer og overflader. Det sparer Roblon for tid og ressourcer, da prototyperne kan bruges direkte i vores godkendelsestests og i vores tidlige markedsføring.”

Nilfisk Advance - Palle Sørensen

Som projektleder hos Nilfisk Advance A/S bruger jeg Cre8tek til levering af mekaniske prototypeemner.

Nilfisk Advance - Christian Thorup Kjærgaard

Som teknisk projektleder hos Nilfisk Advance har jeg benyttet mig af Cre8tek’s ydelser inden for mekanikudvikling og prototypefremstilling på bla. vores VU500 projekt, som blev kørt som et globalt multisite projekt.

Ergonomic Solutions - Benny Burmeister

"Vi oplever en høj grad af tryghed og effektivitet i værktøjsleverancerne fra Cre8tek..."

"... Det skyldes blandt andet at værktøjer til både stansning, plastsprøjte- og tryk-støbning kan fremstilles gennem samme leverandør, og at Cre8teks ingeniører kan være hos deres kinesiske værktøjsproducenter inden for en time.”

Nilfisk Advance - Henrik Thomsen

Under udviklingen af vores ML500 produkt serie, havde jeg to af Cre8tek’s kinesiske mekanikingeniører med på mit hold.

Cre8tek’s indsats på projektet var upåklagelig – og deres ingeniører indgik i projektteamet på lige fod med vore egne 2 mekanikingeniører, og de havde et rigtigt godt kendskab til det vestlige ”mindset” omkring produktudvikling.